DOLOR EN EL TALÓ EN EL NEN

02/12/2020

L'aparició de dolor en el taló en nens entre els 8 i 13 anys, és una patologia que es dóna amb freqüència. En un 60% dels casos és bilateral i la seva incidènsia és major en els nens que amb les nenes.

El normal creixement de l'os del taló (calcani), genera en aquesta franja d'edat, una inflamació al voltant de la seva porció posterior (cartílag de creixement), que en molts casos és causa de dolor.

Malaltia de Sever                               Enfermetat de Sever

No es tracta d'un dolor permanent.

Està en relació sobre tot a dos factors: El creixement (períodes en què el nen fa una estirada) i la activitat física (quan practica esport i/o les hores posteriors). sent aquest factors comuns a tots els nens.

Hi ha altres causes que possibiliten que el dolor sigui més important i persistent.

Aquells casos en què la longitud i l'elasticitat del tendó d'Aqui-les estiguin disminuïts, es produeix major tensió en la seva inserció amb el calcani. Aquesta és la mateixa raó per la qual fa mal en el període en què el nen creix (els ossos creixen i el tríceps i Aqui-les tiben).

Peus valgos/pronació                      Peu normal / Peu valgo

Sovint en nens que presenten aquesta patologia, apreciem de forma associada, peus amb desequilibris posturals especialment en pronació o valg, que influeixen de manera determinant en un augment de la simptomatologia (més dolor). El fet de que el calcani treballi lateralitzat, fa que el tendó traccioni de forma irregular sobre el cartíleg de creixement, produint-se major inflamació i dolor.

Analitzant aquestes etiologies, es pot eliminar el dolor, afavorint l'elasticitat del tendó d'Aquil-les mitjançant exercicis d'estirament i podològicament millorant el treball del peu amb plantilles personalitzades.